eu logo zajedno do fondova

Mali zajmovi za žene poduzetnice i poduzetnike početnike

HAMAG-BICRO je pokrenuo program “Mali zajmovi za žene poduzetnice i poduzetnike početnike”, financijski instrument koji olakšava početak poslovanja i potiče rast novih ideja. Program je namijenjen mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva koji žele pokrenuti, razviti ili unaprijediti svoje poslovanje.

Uvjeti zajma:

  • Iznos zajma: od 25.001 EUR do 100.000 EUR

  • Kamatna stopa: fiksno 0,5 % godišnje

  • Rok otplate: do 10 godina, uključujući mogućnost počeka do 1 godine

  • Otplata: kvartalno

  • Naknada za odobrenje zajma: nema

Posebne pogodnosti:
Mogućnost otpisa do 50 % glavnice zajma uz urednu otplatu i zapošljavanje novih radnika:

  • +10 % za svaku novozaposlenu osobu

  • +15 % ako je novozaposlena osoba žena ili mlada osoba do 30 godina

Cilj programa:
Potaknuti otvaranje novih poduzeća, stvaranje radnih mjesta i ulaganja u budućnost. Sredstva se financiraju iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027.

Prijava:
Prijave se podnose isključivo putem online sustava na mrežnim stranicama HAMAG-BICRO-a.

Za više informacija posjetite: hamagbicro.hr – Mali zajmovi za žene i početnike

Nacionalni zajam za investicije za  mikro, male i srednje poduzetnike

HAMAG-BICRO provodi Nacionalni zajam za investicije za mikro, male i srednje poduzetnike — uz povoljne uvjete i jednostavnu online prijavu!
 
Nacionalni zajam za investicije:
𝐊𝐥𝐣𝐮𝐜̌𝐧𝐞 𝐩𝐨𝐠𝐨𝐝𝐧𝐨𝐬𝐭𝐢:
  • 𝐈𝐳𝐧𝐨𝐬: 𝟐𝟓.𝟎𝟎𝟎,𝟎𝟏 – 𝟏𝟓𝟎.𝟎𝟎𝟎,𝟎𝟎 𝐄𝐔𝐑
  • 𝐊𝐚𝐦𝐚𝐭𝐧𝐚 𝐬𝐭𝐨𝐩𝐚: 𝐎𝐬𝐧𝐨𝐯𝐧𝐚 𝐬𝐭𝐨𝐩𝐚 𝐑𝐇 𝐧𝐚 𝐝𝐚𝐭𝐮𝐦 𝐳𝐚𝐩𝐫𝐢𝐦𝐚𝐧𝐣𝐚 𝐳𝐚𝐡𝐭𝐣𝐞𝐯𝐚 + 𝟎,𝟓 𝐩.𝐛., 𝐟𝐢𝐤𝐬𝐧𝐨 𝐳𝐚 𝐜𝐢𝐣𝐞𝐥𝐢 𝐩𝐞𝐫𝐢𝐨𝐝
  • 𝐑𝐨𝐤 𝐨𝐭𝐩𝐥𝐚𝐭𝐞: 𝟏–𝟏𝟎 𝐠𝐨𝐝𝐢𝐧𝐚, 𝐮𝐳 𝐩𝐨𝐜̌𝐞𝐤 𝐝𝐨 𝟔 𝐦𝐣𝐞𝐬𝐞𝐜𝐢; 𝐤𝐯𝐚𝐫𝐭𝐚𝐥𝐧𝐞 𝐫𝐚𝐭𝐞
  • 𝐍𝐚𝐦𝐣𝐞𝐧𝐚: 𝐮𝐥𝐚𝐠𝐚𝐧𝐣𝐚 𝐮 𝐨𝐬𝐧𝐨𝐯𝐧𝐚 𝐬𝐫𝐞𝐝𝐬𝐭𝐯𝐚 + 𝐨𝐛𝐫𝐭𝐧𝐚 𝐬𝐫𝐞𝐝𝐬𝐭𝐯𝐚 𝐝𝐨 𝟑𝟎% (𝐦𝐨𝐠𝐮𝐜́𝐚 𝐫𝐞𝐟𝐮𝐧𝐝𝐚𝐜𝐢𝐣𝐚 𝐝𝐨 𝟐𝟎%)
  • 𝐁𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐤𝐧𝐚𝐝𝐞 𝐳𝐚 𝐨𝐝𝐨𝐛𝐫𝐞𝐧𝐣𝐞 𝐳𝐚𝐣𝐦𝐚 
 
Tko može? 𝐒𝐮𝐛𝐣𝐞𝐤𝐭𝐢 𝐦𝐚𝐥𝐨𝐠 𝐠𝐨𝐬𝐩𝐨𝐝𝐚𝐫𝐬𝐭𝐯𝐚 𝐫𝐞𝐠𝐢𝐬𝐭𝐫𝐢𝐫𝐚𝐧𝐢 𝐢 𝐚𝐤𝐭𝐢𝐯𝐧𝐢 𝐮 𝐑𝐇, 𝐬 𝐦𝐢𝐧. 𝟏 𝐳𝐚𝐩𝐨𝐬𝐥𝐞𝐧𝐢𝐦 𝐧𝐚 𝐩𝐮𝐧𝐨 𝐫𝐚𝐝𝐧𝐨 𝐯𝐫𝐢𝐣𝐞𝐦𝐞, 𝐮𝐫𝐞𝐝𝐧𝐢𝐦 𝐩𝐨𝐝𝐦𝐢𝐫𝐞𝐧𝐣𝐞𝐦 𝐨𝐛𝐯𝐞𝐳𝐚 𝐢 𝐛𝐞𝐳 𝐛𝐥𝐨𝐤𝐚𝐝𝐞 (𝐧𝐞 𝐝𝐮𝐥𝐣𝐞 𝐨𝐝 𝟑𝟎 𝐝𝐚𝐧𝐚 𝐮 𝐳𝐚𝐝𝐧𝐣𝐢𝐡 𝟔 𝐦𝐣𝐞𝐬𝐞𝐜𝐢).
 
Prijave idu isključivo online na stranicama HAMAG-BICRO-a. Jedan zajam godišnje; novi je moguć nakon isteka 12 mjeseci od prethodnog odobrenja.
𝐏𝐨𝐭𝐩𝐨𝐫𝐚 𝐦𝐚𝐥𝐞 𝐯𝐫𝐢𝐣𝐞𝐝𝐧𝐨𝐬𝐭𝐢 (𝐝𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐢𝐦𝐢𝐬). 𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦 𝐯𝐫𝐢𝐣𝐞𝐝𝐢 𝐝𝐨 𝟑𝟏.𝟏𝟐.𝟐𝟎𝟑𝟎. 𝐢𝐥𝐢 𝐝𝐨 𝐢𝐬𝐤𝐨𝐫𝐢𝐬̌𝐭𝐞𝐧𝐣𝐚 𝐬𝐫𝐞𝐝𝐬𝐭𝐚𝐯𝐚. 🌱
 

Nacionalni zajam za obrtna sredstva

HAMAG-BICRO nudi Nacionalni zajam za obrtna sredstva – financijsku podršku namijenjenu mikro, malim i srednjim poduzetnicima radi osiguranja likvidnosti i stabilnog poslovanja.

Namjena zajma

Sredstvima zajma moguće je financirati:

  • troškove pripreme proizvodnje

  • nabavu sirovina i materijala

  • troškove zaposlenih

  • zakup i režijske troškove

  • opće troškove poslovanja

Uvjeti zajma

  • Iznos zajma: od 1.000 EUR do 50.000 EUR

  • Kamatna stopa: osnovna stopa RH + 1 postotni bod (fiksna)

  • Rok otplate: od 1 do 3 godine, uključujući poček do 3 mjeseca

  • Otplata: kvartalno

  • Naknada za odobrenje zajma: nema

Tko može koristiti zajam

Zajam mogu koristiti poduzetnici koji:

  • imaju najmanje jednog zaposlenog na puno radno vrijeme

  • registrirani su i aktivni u Republici Hrvatskoj

  • nemaju blokadu dužu od 30 dana u posljednjih 6 mjeseci

  • uredno podmiruju poslovne obveze

Dodatne informacije

  • Prijave se podnose isključivo putem online sustava na službenim stranicama HAMAG-BICRO-a.

  • Svaki poduzetnik može ostvariti jedan zajam godišnje, a novi se može zatražiti nakon 12 mjeseci.

  • Potpora se dodjeljuje kao de minimis potpora.

  • Program je otvoren do 31. prosinca 2030. godine ili do iskorištenja raspoloživih sredstava.

Pokrenite svoje poslovanje s lakoćom

Ako vam je potreban dodatni poticaj za održivo poslovanje, iskoristite ovu priliku i osigurajte sredstva koja će vašem poslovanju dati stabilnost i novi zamah.
Prijavite se online putem stranica HAMAG-BICRO-a.

Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju

Ministarstvo gospodarstva 03. lipnja 2025. godine objavilo je Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava „Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju“ čija je svrha povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju. 

Cilj ovog Poziva je jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem njihova sudjelovanja na međunarodnim sajmovima, s ciljem predstavljanja njihovih proizvoda i/ili usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu te uvođenja proizvoda na nova, inozemna tržišta. Time se nastoji povećati mogućnost poslovne suradnje s inozemnim partnerima, odnosno povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga, poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju.

Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektnom prijedlogu je 6.000,00 EUR, a najviši 120.000,00 EUR po pojedinom projektnom prijedlogu.

Prihvatljivi prijavitelj je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća.

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su: nastup na sajmu. Kako bi bile prihvatljive, sve aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva moraju biti nužne za prezentiranje poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima putem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta. Aktivnosti također moraju voditi k ispunjenju rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva Poziva, a ti su ciljevi povezani s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirana Strategijom pametne specijalizacije (S3 – TPP).

Prihvatljivom aktivnošću projekta smatra se nastup na međunarodnom sajmu izvan Republike Hrvatske koji ispunjava jedan od sljedećih uvjeta:

najmanje 10 % stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika, ili najmanje 5 % inozemnih poslovnih posjetitelja.

Prijavitelj po jednom projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na najviše četiri (4) međunarodna sajma.

Nastup na sajmu uključuje sljedeće akivnosti:

sudjelovanje na međunarodnom sajmu

najam izložbenog prostorapostavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima

najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)upis u katalog izlagača

izrada promotivnog materijala za nastup na sajmuangažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma

prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka

isplata dnevnica zaposlenika

najam smještaja za zaposlenike

aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta

provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela. 

Projektni prijedlog podnosi se od strane ovlaštene osobe Prijavitelja putem sustava eKohezija u elektroničkom obliku najranije od 01.07.2025. godine od 11:00 sati dok je rok za podnošenje prijava 30.12.2026. do 14:00 sati. 

Pitanja s jasno naznačenom referencom na Poziv moguće je poslati isključivo putem elektroničke pošte na adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. a odgovori na pitanja bit će objavljeni na stranici https://eufondovi.gov.hr/, u okviru odgovarajućeg Poziva.

Više informacija o ovom pozivu kao i svu potrebnu dokumentaciju možete pronaći na poveznici: https://eufondovi.gov.hr/poziv/?id=7ad95d62-b961-4bee-b8e8-929d1d1a276a . 

Mikro zajmovi za rast i uključenost namijenjeni poduzetnicima

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) je u suradnji s Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike stavila na raspolaganje Mikro zajmove za rast i uključenost.  

Za ove zajmove financirane iz Europskog socijalnog fonda PLUS (ESF+) predviđena je alokacija od ukupno 30.000.000 eura.

Mikro zajmovi za rast i uključenost namijenjeni su:

mikro i malim subjektima malog gospodarstva iz skupine mladih poduzeća (do 3g starosti) ili 

- poduzećima čiji su vlasnici pripadnici jedne od ranjivih skupina definiranih u uvjetima financijskog instrumenta.

Uz povoljnije uvjete financiranja uvedena je i mogućnost otpisa do 30% iskorištene glavnice uz zadovoljenje uvjeta propisanih financijskim instrumentom.

Namjena ovog zajma je financiranje osnovnih sredstava (materijalna i  nematerijalna imovina) te obrtna sredstva do maksimalno 30% iznosa zajma.

Maksimalni iznos zajma je 25.000 euraa kamatna stopa je osnovna stopa koja vrijedi za Republiku Hrvatsku na datum zaprimanja zahtjeva (https://competition-policy.ec.europa.eu/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount-rates_en) umanjena za 2,5 postotna boda, ali ne manje od 0,5%.

Zaprimanje zahtjeva za zajmove kreće od 31.3. 2025. godine u 12h putem on-line obrasca na službenim internetskim stranicama Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO).

Uvjeti programa i popis potrebne dokumentacije za prijavu objavljene su na službenim internetskim stranicama HAMAG-BICRO-a.

Svi upiti vezani za dodjelu zajmova mogu se izvršiti putem e-mail adrese:  Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili kontaktom na broj:  +385 99 819 0007. 

Dodjela bespovratnih sredstava temeljem Programa konkurentnost turističkog gospodarstva

Ministarstvo turizma objavljuje Javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za podizanje konkurentnosti turističkog gospodarstva kroz zelenu i digitalnu tranziciju u turizmu, a provodi se kroz Mjere Programa: 

- Mjera A - Hoteli

- Mjera B - Kampovi 

- Mjera C - OPG/Poljoprivrednik 

- Mjera D - Plovni objekti nautičkog turizma. 

U okviru ovog poziva prihvatljivi prijavitelji su: subjekti malog gospodarstva (trgovačka društva izvan javnog sektora, obrti i zadruge) registrirani za ugostiteljske/turističke djelatnosti i Obiteljska poljoprivredna gospodarstva/Poljoprivrednici koji imaju Rješenje o pružanju ugostiteljskih usluga na OPG-u ili će isto ishoditi po završetku projekta. 

Ciljevi programa za jačanje konkurentnosti turističkog gospodarstva odnose se na: 

- razvoj inovativnih i održivih turističkih proizvoda i usluga

- poboljšanje procesa u ugostiteljskom poslovanju prihvatljivih za okoliš

- kružno gospodarstvo 

- povećanje energetske učinkovistosti 

- unaprijeđenje pružanja ugostiteljskih/turističkih usluga kroz digitalizaciju poslovnih procesa 

Minimalni iznos potpore u okviru ovog programa iznosi: 15.000 EUR, dok je  maksimalni iznos potpore: 40.000 EUR

Prijavitelj po predmetnom pozivu može podnijeti samo jednu prijavu. 

Javni poziv otvoren je od 20. ožujka do 10. travnja 2025. godine do 16:00 sati. 

Više o Programu i Javnom pozivu možete pronaći na stranicama Ministarstva turizma, odnosno na poveznici: https://mint.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji-11414/t-u-r-i-z-a-m/22181

Objavljen drugi Natječaj za provedbu intervencije 75.01. – Uspostava mladih poljoprivrednika

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu  i ruralnom razvoju objavila je drugi Natječaj za provedbu intervencije 75.01. Uspostava mladih poljoprivrednika iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.

Prihvatljivi korisnici su mladi poljoprivrednici koji su nositelji/odgovorne osobe u:

  • a) obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu
  • b) obrtu kojem je poljoprivreda pretežita djelatnost upisana u obrtnom registru
  • c) trgovačkom društvu kojem je poljoprivreda glavna djelatnost u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (Područje A, Odjeljak 01, skupine od 01.1 do uključujući 01.6) upisana u Registru poslovnih subjekata koji se vodi pri Državnom zavodu za statistiku (isključujući trgovačka društva čiji su osnivači i vlasnici javnopravna tijela).

Ukupni iznos raspoloživih sredstava je 50.000.000,00 eura, a intenzitet javne potpore iznosi 100 % ukupno prihvatljivih troškova. Visina javne potpore je 75.000,00 eura.

Rok za podnošenje zahtjeva za potporu je od 21. ožujka 2025. godine od 12:00 do 30. travnja 2025. godine do 12:00.

Svi upiti vezani za ovaj natječaj mogu se izvršiti na mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. te kontaktom na broj 01 6002-700. 

Više informacija o samom natječaju kao i svu potrebnu dokumentaciju za prijavu možete pronaći na poveznici: https://www.apprrr.hr/75-01-uspostava-mladih-poljoprivrednika/ . 

JAVNI POZIV za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2025. godinu

Ministarstvo gospodarstva objavljuje Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2025. godinu. Predmet ovog Otvorenog javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava Ministarstva gospodarstva temeljem Programa „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2025. godinu.

Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičkim osobama.

Prihvatljivi prijavitelji

Mikro, mala i srednja poduzeća su prihvatljivi Podnositelji prijave po ovom Javnom pozivu ukoliko:

- imaju sjedište na području Republike Hrvatske

- imaju prosječno barem 1 zaposlenog u prethodnoj poslovnoj godini (uključujući i vlasnika obrta), osim subjekata osnovanih u 2024. i 2025. godini koji mogu imati prosječno manje od 1 zaposlenog (između 0 i 1 zaposlenih)

- imaju podmirene obveze poreza, prireza i doprinosa na i iz plaće

- njihovi povezani subjekti imaju podmirene obveze poreza, prireza i doprinosa na i iz plaće

- su u skladu s odredbama o potporama male vrijednosti sukladno Uredbi (EU) br. 2023/2831 - imaju (kao i njihovi povezani subjekti subjekti) u cijelosti opravdane i namjenski iskorištene dodijeljene potpore male vrijednosti

- nisu (kao niti njihovi pojedinačni vlasnici i povezani subjekti) poduzetnici u teškoćama3, nisu u blokadi niti je nad njima otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije

- Podnositelju prijave, pojedinačnim vlasnicima Podnositelja prijave ili osobama ovlaštenim za zastupanje Podnositelja prijave nije izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja.

Namjena sredstava

Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2024. i 2025. godine s osnove:

- stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim („Narodne novine“, broj 148/24)

- stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik

- polaganja naučničkog ispita

- stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika

- ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja u slučaju promjene sjedišta ili mentora.

Intenzitet potpore označava udio sredstava s kojim davatelj potpore sudjeluje u financiranju predložene aktivnosti i može dosegnuti do maksimalno 80% ukupno prihvatljivih troškova.

U proračunu Ministarstva, na proračunskoj aktivnosti A648087 planirano je ukupno 150.000,00 eura za dodjelu bespovratnih potpora temeljem ovog Otvorenog javnog poziva.

Prijave se zaprimaju isključivo od 12. ožujka 2025. godine (sukladno točki 8. Programa „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2025. godinu). Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 30. rujna 2025. godine.

Više informacija o samom javnom pozivu kao i popis prijavne dokumentacije nalazi se na poveznici: https://mingo.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji-7371/javni-pozivi-i-natjecaji-ministarstva/otvoreni-javni-pozivi-i-natjecaji/7390 . Svi upiti vezani za ovaj javni poziv mogu se izvršiti kontaktom na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. .

Informacije o statusu raspoloživih sredstava objavit će se na mrežnim stranicama Ministarstva (https://mingo.gov.hr ). Informacije o statusu Prijave za dodjelu bespovratne potpore raspoložive su putem poveznice: https://sismg-web.gov.hr/#/ .

HAMAG-BICRO dijeli vaučere za odlazak na gospodarske susrete u 2025.g.

HAMAG-BICRO u sklopu programske komponente Eurostars koja se provodi u okviru Istraživačkog programa Hrvatska, koji se financira iz drugog Švicarskog doprinosa organizira javni poziv za odlazak na gospodarske susrete tijekom 2025. godini.

Primarni cilj odlaska na gospodarske susrete je pronalaženje međunarodnih partnera za istraživačko-razvojne projekte koje sudionici namjeravaju prijaviti u programu Eurostars. Sudionici događanja također mogu organizirati i dodatne sastanke s ciljem dogovora o komercijalnoj suradnji.

  • Zašto sudjelovati na gospodarskim susretima?

-Doznajte najnovije informacije o globalnim trendovima i inovacijama.

-Promovirajte svoje proizvode, tehnologije, usluge i znanje.

-Sklopite nova partnerstva i sudjelujte u novim projektima.

-Pronađite nove klijente i osmislite nova rješenja za vaše područje djelovanja.

Više informacija o prijavi za vaučere dostupno je na sljedećoj poveznici: https://hamagbicro.hr/wp-content/uploads/2025/03/Vaucer-program-za-gospodarske-susrete-Eurostars-2025_March-2025_final.pdf .

  • Pripreme za gospodarske susrete

Prije samog odlaska na pojedino događanje, sudionici će biti u kontaktu s HAMAG-BICRO-om koji će osigurati detaljne upute za sudjelovanje na događanju i ostalo. Sudionici su dužni nakon sudjelovanja na gospodarskim susretima izraditi izvješće o provedenim aktivnostima s pripadajućim dokazima.

Za dodatne informacija o Pozivu, obratite se na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. .

(Eurostars je dio Europskog partnerstva za inovativna mala i srednja poduzeća te Istraživačkog programa Hrvatska. Partnerstvo sufinancira Europska unija kroz Obzor Europa.Istraživački program Hrvatska financiran je sredstvima drugog Švicarskog doprinosa za smanjenje ekonomskih i socijalnih nejednakosti unutar Europske unije.)

Pokreni nešto svoje 2025: Prilika za poduzetnike s pozitivnim društvenim utjecajem

Program "Pokreni nešto svoje" ponovno pruža priliku poduzetnicima u Hrvatskoj da osiguraju mentorsku i financijsku podršku za razvoj svog poslovanja. Ovaj program, kojeg provode ACT Grupa i Philip Morris Zagreb d.o.o., fokusiran je na poduzetništvo s pozitivnim društvenim i ekološkim utjecajem te pruža potporu za poslovne ideje u ranoj fazi razvoja kao i za etablirana poduzeća koja žele inovirati.

Što nudi program?

Cilj programa je podržati poduzeća koja razvijaju društvene i ekološke inovacije. Društvena inovacija obuhvaća rješavanje društvenih problema kroz nove pristupe i mogućnosti, dok ekološka inovacija podrazumijeva smanjenje utjecaja na okoliš i optimizaciju korištenja resursa.

Program osigurava besplatno mentorstvo kroz različite aspekte poslovanja:

  • Razvoj poduzeća

  • Postizanje pozitivnog društvenog utjecaja

  • Specifične poslovne funkcije prema potrebama poduzeća

Financijska potpora iznosi ukupno 50.000 €, a bit će dodijeljena 10 poduzeća. Pet poduzeća dobit će po 7.000 €, dok će preostalih pet dobiti po 3.000 €, ovisno o primjeni stečenog znanja i sudjelovanju u programu. Potpora traje šest mjeseci, od lipnja do prosinca 2025.

Tko se može prijaviti?

Prihvatljivi prijavitelji su mikropoduzeća sa sjedištem u Hrvatskoj ili osobe koje će registrirati poduzeće prije potpisivanja ugovora o potpori. Mikropoduzeća su definirana prema kriterijima Europske komisije, što znači da imaju manje od 10 zaposlenih i godišnji promet ili bilancu manju od 2 milijuna €.

Poduzeće mora biti u dobrom financijskom stanju, s podmirenim porezima i davanjima te ne smije biti u postupku stečaja, likvidacije ili predstečajne nagodbe. Također, poduzeća koja su već bila korisnici ovog programa u prethodnim godinama ne mogu se ponovno prijaviti.

Kako se prijaviti?

Prijave su otvorene do 28. ožujka 2025. u 12:00 sati putem web obrasca na službenoj stranici programa: pokreninestosvoje.hr/prijavnica.

Nije potrebno dostavljati dodatnu dokumentaciju, a sva pitanja vezana uz program mogu se slati na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. do 25. ožujka 2025. godine.

Za sve poduzetnike koji žele unaprijediti svoje poslovanje i ostvariti pozitivan utjecaj na društvo i okoliš, "Pokreni nešto svoje" predstavlja izuzetnu priliku za razvoj i rast.

Ne propustite priliku i prijavite se na vrijeme!

Više informacija o programu na poveznici: https://pokreninestosvoje.hr/prijavi-se/ .

NATJEČAJ za podnošenje zahtjeva za potporu iz sektora vina za intervenciju „58.1.a.01. – RESTRVINEY(58(1)(a)) – Restrukturiranje i konverzija vinograda“

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje NATJEČAJ za podnošenje zahtjeva za potporu iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. za intervenciju „58.1.a.01. – RESTRVINEY(58(1)(a)) – Restrukturiranje i konverzija vinograda“. 

Ukupan iznos raspoloživih sredstava u ovom Natječaju iznosi 4.688.500,00 EUR.

Prihvatljivi korisnici sredstava u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda mogu biti vinogradari (fizičke ili pravne osobe) upisani u Vinogradarski registar. Korisnici koji su fizičke osobe moraju biti obveznici poreza na dohodak/dobit.
Podnositelj zahtjeva za potporu dužan je dokazati da u vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu ima podmirene ili uređene obveze prema Državnom proračunu Republike Hrvatske. 

Maksimalni iznos potpore po projektu iznosi 550.000,00 EUR.
Razina potpore iznosi:
- 75% prihvatljivih troškova restrukturiranja i konverzije vinograda,
- do 80% prihvatljivih troškova restrukturiranja i konverzije vinograda na površinama na kojima je nagib veći od 40%.

Isti (jedan) podnositelj/korisnik te njegova povezana i/ili partnerska poduzeća mogu podnijeti jedan zahtjev za potporu na Natječaju.

Prihvatljivi troškovi u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda su troškovi nastali tijekom provođenja sljedećih aktivnosti:
• konverzija sorti, uključujući i precjepljivanje radi prilagodbe klimatskim promjenama ili poboljšanja genetske raznolikosti, među ostalim radi poboljšanja kvalitete ili okolišne održivosti
• premještanja vinograda
• poboljšanje tehnika upravljanja vinogradima - aktivnosti vezane uz izgradnju terasa, zidova, antierozijskih sustava i navodnjavanja te aktivnosti vezane za tehnike upravljanja vinogradom osobito uvođenje naprednih sustava održive proizvodnje, uključujući manju upotrebu pesticida, ali isključujući uobičajenu obnovu vinograda koja se sastoji od ponovne sadnje iste sorte vinove loze u skladu s istim sustavom uzgoja vinove loze ako je loza došla do kraja svog životnog vijeka.

Rok za podnošenje zahtjeva za potporu je od 21. veljače 2025. godine od 12:00 sati do 20. ožujka 2025. godine do 12:00 sati.

Detaljne upute za podnošenje zahtjeva za potporu dostupne su u Vodiču za korisnike na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja: www.apprrr.hr a više informacija o ovom natječaju nalazi se na poveznici: https://www.apprrr.hr/58-1-a-01-vino-restrukturiranje-i-konverzija-vinograda/

Više informacija o ovom Natječaju možete ostvariti i kontaktom na e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na broj  01 6002-700. 

NATJEČAJ za podnošenje zahtjeva za potporu iz sektora vina za intervenciju „58.1.k.01. – PROMOWINE(58(1)(k)) – promidžba u trećim zemljama“

Predmet Natječaja je dodjela sredstava potpore za intervenciju 58.1.k.01. – PROMOWINE(58(1)(k)) – promidžba u trećim zemljama unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. sukladno uvjetima propisanim Pravilnikom o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. („Narodne novine“, br. 140/23, 152/23, 69/24, 5/25). 

Prihvatljivi korisnici sredstava za intervenciju 58.1.k.01. Promidžba su:
a) stručne organizacije uključene u sektor vina
b) organizacije proizvođača vina
c) udruženja organizacija proizvođača vina
d) privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača
e) sektorske organizacije uključene u sektor vina
f) javnopravna tijela koja predstavljaju proizvođače vina
g) poslovni subjekti (fizičke ili pravne osobe) registrirani za proizvodnju vina.

Minimalni iznos potpore po projektu je 3.000 eura dok maksimalni prihvatljivi troškovi po projektu su do 100.000 eura.
Razina potpore iznosi do 80 % prihvatljivih troškova pri čemu financijska pomoć Unije iznosi maksimalno 50 % prihvatljivih troškova, a nacionalna plaćanja iznose maksimalno 30 % prihvatljivih troškova.
Maksimalni iznos EU potpore po projektu je 50.000 eura.

Prihvatljivi troškovi u intervenciji 58.1.k.01. Promidžba su troškovi nastali tijekom provođenja sljedećih promidžbenih aktivnosti:
a) oglašavanja u medijima na tržištima trećih zemalja
b) odnosa s javnošću, promidžbe i marketinga, uključujući organizaciju informativnih putovanja u Hrvatsku, promidžbu imidža Hrvatske te promotivne prodaje
c) izrade i distribucije promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja
d) sudjelovanja na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja
e) administrativnih troškova i troškova osoblja korisnika.
Promidžbene aktivnosti iz točke c) su prihvatljive ako se provode u okviru sudjelovanja na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja.

Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu istog je od 21. veljače 2025. godine od 12:00 sati do 20. ožujka 2025. godine do 12:00 sati.

Više informacija o ovom natječaju možete pronaći na poveznici: https://www.apprrr.hr/58-1-k-01-vino-promidzba/ ili ostvariti kontakom na e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na broj  01 6002-700. 

JAVNI POZIV za dodjelu potpora za povećanje konkurentnosti mikro poduzetnicima na području Zadarske Županije za 2025. godinu

Zadarska županija kao provoditelj Programa za dodjelu potpora za povećanje konkurentnosti mikro poduzetnicima poziva mikro poduzetnike koji zadovoljavaju uvijete Programa za podnošenje zahtjeva za dodjelu potpora za povećanje konkurentnosti u okviru raspoloživih sredstava Županijskog proračuna za 2025. godinu.

Radi se o dodjeli bespovratnih potpora za povećanje konkurentnosti mikro poduzetnicima na području Zadarske Županije za 2025. godinu. Bespovratne potpore dodjeljuju se za nabavu opreme za proizvodne i uslužne djelatnosti za poduzetnike u sektoru malog gospodarstva.

Prihvatljivi prijavitelji su:

Mikro subjekti (manje od 10 zaposlenih) malog gospodarstva definirani Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva ("Narodne novine" broj 29/02, 63 07.53112.56/13 i l2ll16), i koji kumulativno ispunjavaju sljedeće uvjete:

-koji imaju sjedište na području Zadarske Županije.

- koji imaju poslovnicu na području Zadarske Županije i koji obavljaju djelatnost tijekom cijele godine.

- koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu.

- koji imaju najmanje 2 stalno zaposlena, uključujući vlasnika/cu obrta u mjesecu prije objave javnog poziva (u siječnju 2025.). Vlasnik obrta se smatra zaposlenikom svog obrta ukoliko nema zasnovan radni odnos kod druge pravne ili fizičke osobe

- koji nemaju evidentiran dug po osnovi javnih davanja o kojima službenu evidenciju vodi Porezna uprava (dokazuje se potvrdom nadležne Porezne uprave),

- koji nemaju blokiran Žiro račun (dokazuje se BON-2 obrascem

- nad kojim nije otvoren stečajni postupak ili predstečajna nagodba

- koji se ne nalaze u postupku likvidacije

- koji imaju podmirene obveze prema Zadarskoj županiji.

Prihvatljive aktivnosti prema vrsti potpore su:

1 . Kapitalne pomoći za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u proizvodne djelatnosti

- Nabava (kupnja ili izrada) strojeva, alata i opreme za obavljanje registrirane proizvodne djelatnosti

2. Kapitalne pomoći za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u uslužne djelatnosti

- Nabava (kupnja ili izrada) strojeva. alata i opreme za obavljanje registrirane neproizvodne djelatnosti.

- Nabava radnih strojeva (viličari, bageri, dizalice).

Potpora za sufinanciranje nabave dugotrajne materijalne imovine iznosi 50% prihvatljivih troškova, a najviše 5.000,00 eura po poduzetniku.

Korisnik može ostvariti potporu ukoliko ima minimalni iznos ukupno prihvatljivih troškova projekta (ulaganja) 2.000,00 eura i više (iznos ulaganja bez PDV-a).

Krajnji rok za podnošenje prijava je do 10. ožujka 2025. godine.

Više informacija o ovom javnom pozivu možete pronaći na poveznici: https://www.zadarska-zupanija.hr/javni-pozivi-i-potpore/javni-pozivi-i-potpore-u-tijeku/item/2864-javni-poziv-za-povecanje-konkurentnosti-mikro-poduzetnicima-za-2025-godinu

Također, sve dodatne informacije mogu se dobiti u Upravnom odjelu za gospodarstvo i turizam Zadarske Županije u Zadru, Božidara Petranovića 8, na sljedeće brojeve telefona i adrese elektronske pošte:

023/350 342 – Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

023/350 437 – Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

023/350-439 – Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

023/350 430 – Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

JAVNI NATJEČAJ za podnošenje zahtjeva za potporu iz sektora vina za intervenciju “58.1.b.01. - INVWINE – Ulaganja“

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoj, na temelju članka 34. Pravilnika o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. (Narodne novine br. 140/2023, 152/2023, 69/2024 i 5/2025), objavljuje JAVNI NATJEČAJ za podnošenje zahtjeva za potporu iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. za intervenciju “58.1.b.01. - INVWINE – Ulaganja.

Predmet Javnog natječaja je dodjela sredstava potpore za intervenciju 58.1.b.01. – INVWINE unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. sukladno uvjetima propisanim Pravilnikom o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. 

Korisnici sredstava za intervenciju 58.1.b.01. – Ulaganja su poduzeća u sektoru vina (vinarije, fizičke ili pravne osobe upisane u Vinogradarski registar) koja se bave proizvodnjom i prodajom proizvoda iz dijela II. Priloga VII. Uredbe (EU) 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EEZ) br. 922/72, (EEZ) br. 234/79, (EZ) br. 1037/2001 i (EZ) br. 1234/2007 (SL L 347, 20.12.2013.), organizacije proizvođača vina, udruženja dvaju ili više proizvođača ili sektorske organizacije.

Podnositelj zahtjeva za potporu je svaka fizička ili pravna osoba koja je odgovorna za početak, provedbu i rezultat projekta prijavljenog za sufinanciranje u intervenciji 58.1.b.01. – Ulaganja te je za fizičku osobu to nositelj obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili vlasnik obrta, za pravnu osobu je to odgovorna osoba u pravnoj osobi, za udrugu proizvođača vina je to osoba/osobe ovlaštene/imenovane za zastupanje udruge, a u ime ostalih subjekata su to odgovorne osobe u tim subjektima.


Podnositelji zahtjeva za potporu mogu biti:
- fizičke osobe koje su obveznici poreza na dohodak/dobit
- mikro, mala i srednja poduzeća koja imaju do 250 zaposlenih i promet do 50 milijuna EUR i/ili ukupnu godišnju bilancu do 43 milijuna EUR
- velika poduzeća koja imaju manje od 750 zaposlenih ili promet manji od 200 milijuna EUR
- velika poduzeća koja imaju 750 ili više zaposlenih ili promet od 200 milijuna EUR i više.

Minimalni iznos potpore po projektu je 5.000 EUR.
Maksimalni iznos potpore po projektu iznosi:
a) 1.500.000 eura za mikro, mala i srednja poduzeća
b) 750.000 eura za poduzeća s manje od 750 zaposlenih ili prometom manjim od 200 milijuna eura
c) 550.000 eura za poduzeća sa 750 i više zaposlenih ili prometom od 200 milijuna eura i
više.

U intervenciji 58.1.b.01. – Ulaganja prihvatljivi su troškovi nastali tijekom provođenja sljedećih aktivnosti:
a) stjecanja, izgradnje, poboljšanja nepokretne imovine odnosno objekta za proizvodnju
vina, čuvanje, skladištenje i prodaju vina
b) kupnje novih strojeva i opreme za preradu te skladištenje grožđa i vina
c) obnove/modernizacije/opremanja infrastrukture objekta za prodaju i prezentaciju vina
d) opremanja laboratorija za kontrolu kvalitete proizvoda od grožđa i vina.

Više informacija o ovom pozivu možete pronaći na poveznici https://www.apprrr.hr/58-1-b-01-vino-ulaganja/ ili ostvariti kontaktom na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. . 

Prilika za inovatore: Vaučeri za gospodarske susrete u 2025.

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) poziva poduzetnike na sudjelovanje u gospodarskim susretima u 2025., nudeći vaučere za pokriće troškova putovanja, smještaja i kotizacije.

Cilj je olakšati povezivanje domaćih tvrtki s međunarodnim partnerima kako bi razvijali inovativna rješenja, ponajprije za zajednički projekt u sklopu programa Eurostars. Ali sudionici događanja slobodni su organizirati i dodatne sastanke s ciljem dogovora o komercijalnoj suradnji.

Eurostars, kao dio Eureka mreže, podržava suradnju malih i srednjih poduzeća u istraživačko-razvojnim aktivnostima. U ovom ciklusu istaknuti su događaji u Vilniusu, Grazu i Hannoveru, no poduzetnici mogu predložiti i vlastite prioritete. Vaučeri do 600 eura po prijavi osiguravaju jednostavniji pristup ključnim poslovnim susretima.

Poduzetnici mogu dobiti vaučer za odlazak na Open Innovation Challange u Barcelonu, za AgroExpo u Turskoj, za Space4Defence u Luksemburgu, za Successful R&I in Europe u Düsseldorfu ili za Forward Green Energy u Solunu, Grčkoj. Popis gospodarskih susreta za poslovne sastanke je izdašan. Iznos vaučera ovisi o destinaciji. 

Ovaj program idealna je prilika za proširenje poslovanja i uspostavu veza s međunarodnim partnerima iz raznih sektora. Od biotehnologije, IT-a, zelene tehnologije do industrije 4.0. U fokusu su projekti koji mogu rezultirati komercijalizacijom proizvoda ili usluga s visokim potencijalom na globalnom tržištu.

Zašto sudjelovati na gospodarskim susretima?

  • Doznajte najnovije informacije o globalnim trendovima i inovacijama.
  • Promovirajte svoje proizvode, tehnologije, usluge i znanje.
  • Sklopite nova partnerstva i sudjelujte u novim projektima.
  • Pronađite nove klijente i osmislite nova rješenja za vaše područje djelovanja.

Prijaviti se mogu mikro, mala i srednja poduzeća s inovativnim idejama, a prijave su otvorene do isteka raspoloživih sredstava. Detalji o kriterijima prijave, rokovima i potrebnoj dokumentaciji dostupni su na mrežnim stranicama HAMAG-BICRO-a, dok poziv za dodjelu vaučera možete pronaći ovdje.

Sve dodatne informacije ostvarite upitom na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Javni poziv za dodjelu potpora za samozapošljavanje sredstvima državnog proračuna u 2025.

Ministarstvo hrvatskih branitelja objavilo je Javni poziv za samozapošljavanje sredstvima državnog proračuna u 2025. godini. 

Javni poziv otvoren je u razdoblju do 14. veljače 2025. godine.

Predmet javnog poziva

Ovaj javni poziv objavljuje se na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji za razdoblje od 2024. do 2027. godine u cilju otvaranja novih radnih mjesta za osobe iz ciljne skupine Programa kroz davanje novčane potpore u svrhu samozapošljavanja pokretanjem vlastite samostalne djelatnosti u sljedećim organizacijskim oblicima:

  • samoopskrbno poljoprivredno gospodarstvo,
  • obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo,
  • obrt,
  • trgovačko društvo ili
  • druga samostalna profesionalna djelatnost (slobodna profesija, ustanova ili dr.).

Prihvatljivi podnositelji

Prihvatljivi podnositelji zahtjeva su nezaposleni hrvatski branitelji iz Domovinskog rata, nezaposlena djeca smrtno stradalih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, nezaposlena djeca dragovoljaca iz Domovinskog rata i nezaposlena djeca hrvatskih ratnih vojnih invalida iz Domovinskog rata s trajno utvrđenim statusom.

Prilikom podnošenja zahtjeva za dodjelu potpore, podnositelj zahtjeva mora imati status nezaposlene osobe i biti prijavljen u evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Neprihvatljivi podnositelji i djelatnosti za koje se ne može dodijeliti potpora

Za potporu se ne može kandidirati, odnosno zahtjev će biti odbijen ukoliko ga podnese:

  1. osoba koja nema status nezaposlene osobe i nije prijavljena u evidenciju Hrvatskog zavoda za zapošljavanje,
  2. osoba koja u trenutku podnošenja zahtjeva nema utvrđen status hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata ili djeteta smrtno stradalog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, odnosno osoba koja zahtjev podnosi kao dijete dragovoljca iz Domovinskog rata ili dijete hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata pri čemu u trenutku podnošenja zahtjeva roditelju nije utvrđen status dragovoljca iz Domovinskog rata ili hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata s trajno utvrđenim statusom, ili je postupak utvrđivanja statusa u tijeku,
  3. osoba koja je korisnik potpore za samozapošljavanje Hrvatskog zavoda za zapošljavanje,
  4. osoba koja je već koristila potporu za samozapošljavanje kroz provedbu dosadašnjih programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji Ministarstva,
  5. osoba koja u trenutku podnošenja zahtjeva ima registriranu djelatnost, nositelj je samoopskrbnog poljoprivrednog gospodarstva ili obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva odnosno član obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili vlasnik obrta odnosno vlasnik/osnivač trgovačkog društva ili član uprave ili izvršni direktor trgovačkog društva ili je osnivač/vlasnik/nositelj/direktor/ravnatelj ili druga odgovorna osoba u obavljanju druge samostalne profesionalne djelatnosti,
  6. osoba koja je korisnik mirovine, kao i osoba kojoj je u tijeku postupak ostvarivanja prava na mirovinu,
  7. osoba koja novčanu potporu traži temeljem sezonskog obavljanja djelatnosti,
  8. osoba koja traži potporu temeljem preuzete djelatnosti,
  9. osoba koja traži potporu temeljem djelatnosti istovjetne ili pretežito istovjetne onoj koju je imala prethodno registriranu i/ili u istoj bila zaposlena i/ili evidentirana kao obveznik uplate doprinosa, u razdoblju od dvije godine od datuma zatvaranja prethodne istovjetne ili pretežito istovjetne djelatnosti,
  10. upravitelj i članovi zadruge temeljem članstva u zadruzi,
  11. redoviti učenik ili student,
  12. osoba kojoj je evidentiran dug od strane nadležne Porezne uprave,
  13. osoba protiv koje se vodi kazneni postupak pred nadležnim sudovima RH,
  14. osoba protiv koje je izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više slijedećih kaznenih dijela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja,
  15. osoba koja je u razdoblju od protekle tri fiskalne godine ostvarila potpore u ukupnom iznosu većem od 20.000,00 eura za primarnu poljoprivrednu proizvodnju, sukladno točki V. ovog javnog poziva,
  16. osoba koja je u razdoblju od protekle tri fiskalne godine ostvarila potpore u ukupnom iznosu većem od 300.000,00 eura, sukladno točki V. ovog javnog poziva,
  17. osoba koja je u postupku povrata državne potpore ili potpore male vrijednosti te je prekršila odredbe o namjenskom korištenju sredstava iz drugih javnih izvora,
  18. osoba koja u korištenju neke od ostalih mjera iz svih dosadašnjih programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji nije postupala u skladu s ugovornim obvezama i na taj način narušila iskazano povjerenje, osobito u dijelu koji se odnosi na namjenski utrošak odobrenih sredstava,
  19. osobe za koje se u postupku procjene zahtjeva utvrdi kako je dvoje ili više prijavitelja podnijelo zahtjeve koji su popunjeni identično u bitnim ili u prepoznatljivim dijelovima,
  20. osoba kod koje se utvrdi poduzimanje radnji koje za posljedicu imaju umjetno stvaranje uvjeta u svrhu ispunjavanja kriterija Javnog poziva.

Potpora za samozapošljavanje ne može se dodijeliti za djelatnosti koje pripadaju u sljedeća područja razvrstana prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. (NKD 2025., dalje: NKD) te će zahtjev, ukoliko se podnese, biti odbijen jer se radi o djelatnostima koje su neprihvatljive za financiranje:

  1. područje (A) Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo – odjeljak 03 Ribolov i akvakultura,
  2. područje (C) Prerađivačka industrija – skupina 25.3 Proizvodnja oružja i streljiva,
  3. područje (H) Prijevoz i skladištenje – skupina 49.3 Ostali kopneni prijevoz putnika i odjeljak 50 Vodeni prijevoz,
  4. područje (I) Smještaj te priprema i usluživanje hrane – odjeljak 55 Smještaj te razredi 56.21 Djelatnost keteringa za razna događanja i 56.30 Djelatnost pripreme i usluživanja pića,
  5. područje (J) Izdavačke djelatnosti, djelatnosti emitiranja te proizvodnje i distribucije sadržaja –
  6. odjeljak 60 Emitiranje radijskog i televizijskog programa, djelatnosti novinskih agencija i ostale djelatnosti distribucije sadržaja,
  7. područje (L) Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja – u cijelosti,
  8. područje (O) Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – odjeljak 77 Djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing), odjeljak 78 – Djelatnosti zapošljavanja, odjeljak 79 Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima, kao i odjeljak 80 – Istražne i zaštitne djelatnosti,
  9. područje (S) Umjetnost, sport i rekreacija – odjeljak 92 Djelatnosti kockanja i klađenja,
  10. područje (T) Ostale uslužne djelatnosti – odjeljak 94 Djelatnosti članskih organizacija.

Iznos potpore

Potpora iznosi do najviše 12.000,00€, uključujući i navedeni iznos. Potpora je jednokratna i nepovratna ukoliko se namjenski utroši u skladu s poslovnim planom i troškovnikom.

Način i rok prijave

Zahtjevi se podnose na adresu:

Ministarstvo hrvatskih branitelja,
Trg Nevenke Topalušić 1,
Zagreb,

isključivo putem pošte ili osobno, putem urudžbenog ureda Ministarstva u zatvorenoj omotnici s naznakom „Javni poziv za dodjelu potpore za samozapošljavanje sredstvima Državnog proračuna u 2025. godini“.

Podnositelj zahtjev podnosi isključivo samostalno (ne putem udruge, poduzetničkog centra, knjigovodstvenog servisa i sl.), a razdoblje zaprimanja zahtjeva po ovom pozivu traje od 16. siječnja do 14. veljače 2025. godine. Svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2025. godine.

Zahtjevi zaprimljeni prije i nakon propisanog vremenskog roka objavljenog javnog poziva neće se uzimati u razmatranje.

Dodatne informacije

Cijeli javni poziv pročitajte na službenim informacijama Ministarstva branitelja

(https://branitelji.gov.hr/o-ministarstvu-15/javne-rasprave/javni-pozivi/aktualni-javni-pozivi/javni-poziv-za-dodjelu-potpora-za-samozaposljavanje-sredstvima-drzavnog-proracuna-u-2025/4845)

Sve dodatne i valjane informacije o dodjeli potpora za samozapošljavanje, kao i obrazac zahtjeva mogu se dobiti isključivo u Ministarstvu hrvatskih branitelja, na mrežnoj stranici branitelji.gov.hr, te u Područnim odjelima Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć (https://branitelji.gov.hr, u dijelu O Ministarstvu, Djelokrug, Direktna komunikacija).

Informacije udruga, poduzetničkih centara te drugih pravnih i fizičkih osoba nisu mjerodavne u smislu ispunjavanja uvjeta iz ovog javnog poziva te iste nisu ovlaštene izdavati obrasce za podnošenje zahtjeva po ovom javnom pozivu.

Produljen rok za prijave – „Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo“

Ministarstvo gospodarstva  je objavilo 2. izmjenu poziva na dostavu projektnih prijedloga „Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo“  (referentni broj Poziva: NPOO.C1.1.1.R4-I1.02) u okviru Nacionalnog programa oporavka i otpornosti 2021. - 2026.. 

Rok za zaprimanje prijava produžen je do 31. svibnja 2025.

Predmet ovog Poziva je poticanje proizvodnih ulaganja malih i srednjih te srednje kapitaliziranih poduzeća (mid-caps), iz energetski intenzivnih industrija, koja će rezultirati energetski i resursno učinkovitijim gospodarstvom kroz promicanje kružnog gospodarstva uvođenjem resursne učinkovitosti u proizvodni ciklus i životni vijek proizvoda, uključujući održivu opskrbu primarnim i sekundarnim sirovinama i/ili dekarbonizaciji, povećanju korištenja obnovljivih izvora energije i smanjenju emisija energetski intenzivnih industrija.

Cilj ovog poziva je poduprijeti bržu i bolju prilagodbu gospodarstva trenutnim i budućim ekološkim zahtjevima te kroz ulaganja u zelenu tranziciju i stvaranje zelenih vještina, utjecati na smanjenje negativnih učinaka na klimu i okoliš, povećanu održivost proizvodnje, očuvanje postojećih i stvaranje novih radnih mjesta te jačanje lokalne i regionalne konkurentnosti.

Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog poziva su mali, srednji i veliki poduzetnici. 

Minimalni iznos bespovratnih sredstava je  70.000,00 €, dok maksimalni iznos bespovratnih sredstava iznosi 4.645.200,00 €. 

Više informacija kao i svu potrebnu dokumentaciju za prijavu možete pronaći na poveznici: https://fondovieu.gov.hr/pozivi/108 . 

Krediti za održivi turizam

Hrvatska banka za obnovu i razvitak, po nalogu Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) i vlastitih sredstava, u okviru i prema uvjetima ovog programa kreditiranja provodi financijski instrument Krediti za održivi turizam iz kojeg se financiraju financijski održiva ulaganja koja doprinose ciljevima zelene tranzicije, kvaliteti turističkih proizvoda i usluga te pojačanom rastu i konkurentnosti mikro, malih i srednjih poduzetnika i rezultiraju diverzifikacijom turističke ponude, produljenjem turističke sezone, smanjenjem prekomjernog turizma, održivim poslovanjem i većom kvalitetom turističke ponude.

Prihvatljivi prijavitelji su subjekti privatnog sektora (trgovačka društva, obrtnici i ustanove* u privatnom ili većinskom privatnom vlasništvu), koji prilikom podnošenja zahtjeva za kredit ispunjavaju sljedeće kriterije:

-          mikro, mali i srednji poduzetnici sukladno definiciji iz Preporuke Europske komisije 2003/361/EC od 6.5.2003.;

-          registrirani sukladno Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. - NKD 2007. (NN br. 58/07, 72/07) za obavljanje neke od sljedećih djelatnosti:

o   Hoteli i sličan smještaj (NKD 55.1)

o   Kampovi i prostor za kampiranje (NKD 55.3)

-          najkasnije u trenutku zaključivanja ugovora o kreditu imaju registriranu poslovnu jedinicu ili podružnicu u RH.

Namjena kredita odnosi se na:

-          ulaganja u osnovna sredstva (materijalnu i nematerijalnu imovinu)

-          obrtna sredstva najviše do 30% ugovorenog iznosa kredita

Ulaganja moraju biti usklađena s načelom nenanošenja bitne štete (Do No Significant Harm).

Prihvatljiva su ulaganja u:

-          gradnju, rekonstrukciju i/ili uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata za smještaj i/ili

-          dodatni sadržaj ugostiteljskih objekata za smještaj** koja rezultiraju ili povećanjem smještajnih kapaciteta, ili uvođenjem dodatnih, neobaveznih sadržaja ili razvrstavanjem u vrstu i/ili kategoriju

-          prihvatljiva ulaganja definirana su Prilogom 1 Programa kreditiranja - Kriteriji prihvatljivosti ulaganja.

Iznosi kredita su:

-          najniži iznos kredita: 250.000 EUR

-          najviši iznos kredita: 7.000.000 EUR

HBOR može u pravilu kreditirati do 85% predračunske vrijednosti investicije, u skladu s propisima o državnim potporama.

Načini kreditiranja odnose se na:

-          izravno kreditiranje korisnika kredita - Korisnik kredita Zahtjev i pripadajuću dokumentaciju podnosi HBOR-u isključivo online korištenjem tipke PREDAJ ZAHTJEV OVDJE na početku ove stranice

-          krediti se odobravaju iz sredstava EFRR-a i sredstava HBOR-a u omjeru 50:50, uz mogućnost otpisa dijela glavnice kredita iz sredstava EFRR-a (najviše do 50% ukupno isplaćenog iznosa glavnice kredita), po ispunjenju unaprijed definiranih kriterija

-          tijekom provedbe Programa kreditiranja s jednim Korisnikom kredita može se ugovoriti samo jedan kredit.

Kamatna stopa odnosi se na:

-          na dio glavnice kredita iz Sredstava EFRR-a: 0,00% godišnje, fiksna

-          na dio glavnice kredita iz Sredstava HBOR-a: fiksna kamatna stopa koja se utvrđuje zasebno za svaki pojedini kredit na temelju procjene rizičnosti

Prijave za kreditiranja zaprimaju se od 14.11.2024. do iskorištenja raspoloživih sredstava. Krediti se mogu isplaćivati Korisnicima do 31. 12. 2029., a kriteriji za Kapitalni rabat (otpis dijela glavnice kredita) se mogu ispuniti i nakon tog datuma.

Detaljnije informacije o kreditima za održivi turizam dostupne su na internetskoj stranici HBOR-a (https://www.hbor.hr/krediti-za-odrzivi-turizam-online-zahtjevi/1632 ). Također, više informacija o programu kreditiranja možete dobiti putem e-maila na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili telefonom na broj 099 4591 703.

Potpora poduzećima za certifikaciju proizvoda i uvođenje sustava upravljanja

Želite li podići kvalitetu svojih proizvoda i poboljšati učinkovitost poslovanja? U najavi je poziv „Potpora poduzećima za certifikaciju proizvoda i uvođenje sustava upravljanja“. 

Postupak dodjele bespovratnih sredstava biti će otvoren do iskorištenja raspoloživih sredstava, financijska alokacija iznosi 20.000.000,00 EUR.

Financijska alokacija: 20.000.000,00 EUR
Iznos potpore: 5.000,00 EUR – 200.000,00 EUR
Intenzitet potpore: do 75%

Predmet poziva
Pružanje potpore MSP-ovima kako bi povećali međunarodnu konkurentnost ocjenjivanjem sukladnosti i certifikacijom proizvoda, usluga ili procesa u skladu sa zahtjevima međunarodno priznatih norma ili certifikacijskih shema.

Svrha Poziva:
Olakšati pristup međunarodnom tržištu i povećati konkurentnost MSP-ova primjenom međunarodno priznatih norma, kao i sustava upravljanja, kojima se dokazuje razina kvalitete i sigurnosti u razmjeni roba i usluga te pridonosi povjerenju kupaca.

Prihvatljivi prijavitelji:
Prihvatljiv prijavitelj po ovom Pozivu je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe GBER .

Uvjeti prihvatljivosti Prijavitelja

  • Mora imati jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi predaji projektnog prijedloga,
  • Mora imati jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
  • Mora biti registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga
  • u trenutku podnošenja projektnog prijedloga mora biti registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojima se provode projektne aktivnosti
  • Mora imati iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija). 
  • Prijavitelju poslovni prihodi u godini prije predaje projektnog prijedloga moraju iznositi više od 50 % od ukupne vrijednosti projekta
  • Prijavitelj koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak  ne može imati iskazan gubitak prema DOH obrascima za godinu koj a prethodi godini predaje projektnog prijedloga (kumulativni godišnji iznos primitaka mora biti veći od kumulativnog ukupnog iznosa izdataka)

Prihvatljive aktivnosti

  • Certificiranje proizvoda

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva odnose se na certifikaciju proizvoda, odnosno ocjenjivanje sukladnosti proizvoda s određenom normom ili specifikacijom (u skladu s Direktivama ili Uredbama usklađenog zakonodavstva EU i odgovarajućim normama na koje se pozivaju Direktive ili Uredbe).

Prihvatljive projektne aktivnosti mogu biti sve radnje u okviru postupaka ocjenjivanja sukladnosti .

  • Certificiranje sustava upravljanja

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva odnose se na certifikaciju sustava upravljanja i uključuju:

– ulaganja u pripremu, uvođenje i  certificiranje sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima međunarodno priznatih norma za sustave upravljanja ili iz područja usluga (ISO)

– ulaganja u pripremu, uvođenje i certificiranje sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima tržišno priznatih certifikacijskih shema (poput FSC i/ili PEFC certifikacija, BRC norme, KOSHER, HALAL i sl. ).

Prihvatljivi troškovi:

1. Certificiranje proizvoda

Prihvatljivi izravni troškovi u okviru postupka ocjenjivanja sukladnosti proizvoda uključuju:

  • troškove pripreme propisane tehničke dokumentacije (tehnička datoteka koja prati spis) ukoliko istu priprema vanjski pružatelj usluge izrade tehničke dokumentacije
    • troškove prijevoda tehničke dokumentacije na strani jezik, ukoliko je neophodno za ocjenjivanje sukladnosti
    • troškove ocjenjivanja sukladnosti proizvoda (ispitivanje, pregled, certifikacija, mjerenje, umjeravanje) od strane akreditiranog tijela za ocjenu sukladnosti 
    • troškove postupka ocjene sukladnosti proizvoda i izdavanje isprava o sukladnosti (na primjer: izvještaj o ispitivanju, certifikat, potvrda o sukladnosti, potvrda o pregledu, izjava o svojstvima) od strane akreditiranog tijela za ocjenu sukladnosti

2. Certificiranje sustava upravljanja

Prihvatljivi izravni troškovi u okviru postupka uvođenja i certificiranja sustava upravljanja uključuju:

  • troškove savjetodavnih usluga nužne za uvođenje sustava upravljanja kojim će se omogućiti stjecanje certifikata (snimak stanja, definicija projekta, model sustava i postavljanje ciljeva, izrada dokumentacije i ispunjenje preduvjeta za uvođenje sustava upravljanja),
  • troškove edukacije djelatnika neophodne za uvođenje sustava upravljanja koji je/su predmet projektnog prijedloga
  • troškovi certificiranja sustava upravljanja poslovnim procesima i kvalitetom od strane akreditiranog tijela

Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta.

Neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju:

  • troškovi nabave (kupnje) norma
  • troškovi promidžbe i vidljivosti projekta
  • troškove pripreme projektnog prijedloga.

Budući da će se projekti ocjenjivati prema redoslijedu zaprimanja (tzv. „najbrži prst“), važno je započeti s pripremom na vrijeme! 

Više informacija o Pozivu možete pronaći na poveznici: https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=28164 .

U sklopu ovoga Poziva organizirati će se niz besplatnih webinara na kojima će stručnjaci predstaviti natječaj. Na webinaru će se pridružiti i gostujući predavači, stručnjaci za certifikaciju i savjetnici, koji će objasniti koji su to “must-have” certifikati, kako ISO norme mogu pomoći u ESG izvještavanju te opisati kako proces certificiranja proizvoda izgleda u praksi.

Više informacija o datumu održavanja besplatnih webinara i prijavi možete pronaći na poveznici: https://pjr.hr/potpora-poduzecima-za-certifikaciju-proizvoda-i-uvodenje-sustava-upravljanja/ .

Prijava na besplatne webinare: https://pjr.wufoo.com/forms/pbpa9f91ycd1sb/ .

Javni poziv za dodjelu potpora malom gospodarstvu za jačanje konkurentnosti i održivog poslovanja

J A V N I P 0 Z I V za dodjelu potpora malom gospodarstvu za jačanje konkurentnosti i održivog poslovanja za 2024. godinu

Predmet javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava Grada Zadra subjektima malog gospodarstva definiranim Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva za jačanje konkurentnosti i održivog poslovanja. Bespovratna novčana sredstva koja se dodjeljuju smatraju se državnim potporama male vrijednosti (de minimis potpore).

Korisnici bespovratnih sredstava mogu biti subjekti malog gospodarstva (trgovačka društva, obrti i zadruge) koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu i sa sjedištem na području Grada Zadra te ispunjavaju djelatnosti prerađivačke industrije te djelatnosti informacija i komunikacija.

Potpore se dodjeljuju s namjenom:

  1. Uvođenja novih tehnologija u prerađivačkom sektoru; jačanja i poboljšanja uvjeta ICT sektora;
  2. Jačanje i poboljšanje uvjeta poslovanja ICT sektora;
  3. Podrške razvoju i komercijalizaciji inovativnih proizvoda i usluga;
  4. Podrške izvoznom poslovanju;
  5. Poticanja projekata u području energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije;
  6. Poticanja poduzetnika početnika.

Pojedinačni iznos potpore po korisniku može iznositi najviše 8 000,00 € godišnje.

Javni poziv otvoren je 30 dana od objave poziva, odnosno do 7. studenog 2024.

Više informacija o samom javnom pozivu, postupku prijave, potrebnoj dokumentaciji i postupku dodjele potpora možete pronaći na internetskoj stranici Grada Zadra, odnosno na poveznici: https://www.grad-zadar.hr/vijest/natjecaji-35/javni-poziv-za-dodjelu-potpora-malom-gospodarstvu-za-jacanje-konkurentnosti-i-odrzivog-poslovanja-za-2024-godinu-8557.html ili kontaktom na sljedeće brojeve i e-mail adrese:

Mate Pinčić, dipl. oec.

Zamjenik pročelnice

Tel: 023 / 208 - 090

Fax: 023 / 208 - 195

e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Blanka Dujela, dipl.oec.

Pomoćnica pročelnice

Tel: 023 / 208 - 087

Fax: 023 / 208 - 195

e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Jagoda Surać, dipl.iur.

Voditeljica Odsjeka za poduzetništvo, obrtništvo, turizam, civilnu zaštitu i informatiku

Tel: 023 / 208 - 185

Fax: 023 / 315 - 932

e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Mjesto koje okuplja kreativce i umjetnike koji ideje pretvaraju u poduzetništvo.

INOVAcija

eu logo zajedno do fondova

logo mobile

OPKK